Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Запровадження підсистеми «Електронний суд» у судах України
З 1 березня 2019 року у судах України розпочинає свою роботу Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система, про що було опубліковано оголошення в газеті "Голос України" 1 грудня 2018 року. А з 1 січня 2019 року у судах дана система розпочала функціонувати в тестовому режимі . Єдина судово інформаційно-телекомунікаційна система з 1 березня 2019 року розпочне свою роботу у складі вісьмох підсистем (модулів).
- Єдиний контакт-центр судової влади України;
- Єдина підсистема управління фінансово-господарськими
процесами;
- Офіційна електронна адреса (Електронний кабінет);
- Офіційний веб-портал «Судова влада України»;
- Єдиний державний реєстр судових рішень;
- Підсистема «Електронний суд»;
- Модуль «Автоматизований розподіл»;
- Модуль «Судова статистика».
Згідно до наказу ДСА України від 22.12.2018 № 628 "Про проведення тестування підсистеми "Електронний суд" у місцевих та апеляційних судах" з 22.12.2018 у всіх місцевих та апеляційних судах розпочалась експлуатація однієї підсистеми ЄСІТС, а саме підсистеми "Електронний суд" в тестовому режимі.
Що це означає?
Головне нововведення електронного суду – це можливість подавати позови в онлайн-режимі, відправляти копії документів учасникам судової справи, отримувати судові рішення, повістки і інші документи в електронному вигляді.
Отже, варто зазначити, що підсистема «Електронний суд» дасть українцям такі можливості:
З’явиться можливість платити судовий збір та інші платежі в режимі онлайн, за допомогою електронного кабінету при формуванні відповідного документа. У такому випадку інформація про платіж автоматично додаватиметься до документа, який відправляється.
З 01.03.2019 року до ст.6 Закону України «Про судовий збір» будуть внесені зміни , що при поданні до суду процесуальних документів в електронній формі - застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.
Звертаємо увагу учасників судового процесу на те, що для можливості надсилання в електронному вигляді процесуальних документів до суду потрібно спочатку зареєструвати свою електронну адресу, створити Еелектронний кабінет з використанням власного електронного підпису, у підсистемі Електронний суд за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua.
Щоправда з дати початку функціонування підсистеми "Електронний суд" у тестовому режимі процесуальні документи, надіслані з електронної пошти з доменним іменем «@mail.gov.ua» або з будь-яких інших доменних імен, судами не приймаються і не реєструються.
В якості допомоги під час реєстрації офіційної електронної адреси можливо переглянути відеоінструкцію ("Відеодопомога") з покроковим алгоритмом дій, розміщеної за посиланням: https://id.court.gov.ua.
Реєстрація в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі.
Також повідомляємо, що з 01.03.2019 року адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб’єкти господарювання державного та комунального секторів економіки реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в обов’язковому порядку. Інші особи реєструють офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі в добровільному порядку.
Прес-секретар суду Т.В. Костенко